Freelance SEO Specialist

Website hoog in Google met KooyGrow

Zoekmachine optimalisatie is geen wiskunde. Het is ook geen rocket science maar vraagt wel de juiste strategie en aandacht. Bij KooyGrow weten wij als Freelance SEO Specialist of SEO bureau hoe scoren op pagina 1 werkt! Onze SEO strategieën zijn daarom bewezen en betrouwbaar. Binnen een afzienbare tijd zorgen wij ervoor dat jouw website of webshop hoger in Google komt.

SEO specialist inzetten
Hoog in Google

Hoger in Google met SEO Specialist

Om hoog in Google te komen moet je investeren in SEO. Dit wordt ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd. De zoekmachine Google wil bij iedere zoekopdracht het juiste resultaat tonen. Dus hoe beter je website, hoe hoger in Google.

Om de score van een website te bepalen zijn er meer dan 100 rankingfactoren. Denk hierbij aan de: snelheid van je website, de inhoud van je website, het aantal websites dat linkt naar je website en meer!

Om hoger in Google te komen heb je dus een SEO strategie nodig! Dit begint bij een analyse met mogelijkheden en kansen. Op welke zoekwoorden moet je website vindbaar zijn. En wat doet de concurrentie? Op basis hiervan kun je inschatten hoe lang het zal duren voordat je hoog in Google komt.

Een voorbeeld van KooyGrow zie je in onderstaande afbeelding. In dit scenario koste het 3 maanden tijd om een website op positie 1 van Google te krijgen.
SEO resultaat

Wat levert SEO op voor je website? 

Belangrijk bij SEO is om te kijken naar de opbrengsten die jouw investering gaat opleveren. Enkele branches waarin KooyGrow ervaring heeft met SEO zijn: e-commerce, recruitment, zakelijke dienstverlening, interieurbouw, buitenverblijven op maat, schuifpui onderdelen, hoorzorg, makelaardij, hoveniers, etc.

Praktijkvoorbeeld 100% omzet stijging via SEO

Het voorbeeld van een "niche webshop" waarbij goede content zorgt voor de bovenste posities in Google. Door middel van video content is deze webshop marktleider in de online branche.

Website laten maken
SEO

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

SEO is een combinatie van activiteiten die een website verbeteren. In hoofdlijnen zijn onderstaande zaken belangrijk voor SEO:

Inhoud / content van je website

Potentiële klanten zoeken naar informatie. Jouw website of webshop moet dus deze informatie bevatten. Met pagina's, video's, afbeeldingen en blogs zorgen we voor de juiste SEO inhoud. Deze inhoud stem je af op de zoekintentie van de zoeker. Verschillende zoekintenties zijn:
  • Informatief
  • Transactie / aankoop
  • Vraag gerelateerd
Iedere zoekintentie vraagt weer om een aparte aanpak qua inhoud.

Bekendheid van je website

Over bekende mensen wordt veel gepraat en geschreven. Ook voor websites is het aantal verwijzingen een belangrijke rankingfactor. Concreet betekent dit waardevolle links van andere websites naar jouw website.

Techniek en snelheid

Een snelle website is onmisbaar. Mobielvriendelijk zul je ook overal tegenkomen. Meer dan 200 technische factoren beïnvloeden de score van je website. Het is daarom belangrijk om je website op al deze punten te optimaliseren.

Relevantie en monitoren

Google updates, nieuwe ontwikkelingen. Je website of webshop moet voortdurend aangepast worden. Op deze manier blijf je de concurrentie voor, of haal je ze juist in! 

Vrijblijvende SEO scan

Benieuwd naar jouw kansen op het gebied van SEO? Vraag een vrijblijvende scan aan bij KooyGrow

Content op je website

Linkbuilding

Technische verbeteringen

Gebruiksvriendelijkheid

SEO uitbesteden

SEO strategie: meer dan links

Sommige partijen focussen alleen op linkbuilding. Uiteraard is dit een van de belangrijkste rankingfactor voor je website. Met alleen focus op linkbuilding kom je echter nooit hoog in google. Andere factoren zoals de relevantie van je website zijn de basis van je SEO strategie. Gebruiksvriendelijkheid en technische verbeteringen zijn hierbij essentiele onderdelen.

SEO specialist zonder vast contract

Een SEO specialist in dienst nemen is vaak alleen weggelegd voor grote bedrijven of online marketingbureaus. Als ondernemer of marketing manager wil je wel investeren in SEO maar niet zomaar een zak geld ergens neerleggen. Je wilt zicht op de werkwijze en op de resultaten.

Bij KooyGrow werken we graag met je samen als SEO specialist. Dit doen we op locatie en op een transparante manier. Zo begint een SEO strategie altijd met een plan van aanpak. Samen bepalen wij welke onderdelen een grondige aanpak nodig hebben. 

Het liefst werken wij jaren samen met onze klanten. Dit doen we alleen wel op een flexibele basis waarbij het uitgangspunt vertrouwen is. Daarom werken wij bij SEO strategieën in de basis zonder vast contract. Wanneer dit wel gewenst is of bij zeer moeilijke zoektermen is een contract wel van toepasing. 
Freelance SEO Specialist
Freelance SEO Specialist

Voordeel van een SEO Specialist

Als SEO bureau werken wij ook als freelance SEO specialist. Het voordeel van een freelance SEO specialist is dat je direct te maken hebt met de specialist zelf. Bij een groot marketingbureau kun je bijvoorbeeld te maken krijgen met accountmanagers en niet ervaren medewerkers.

Of je het nu freelance SEO noemt of een SEO bureau, in de praktijk komt dit op hetzelfde neer. 
Website laten maken

Whitepaper "voorbeelden linkbuilding"

Ontdek onze whitepaper over linkbuilding met voorbeelden van linkbuilding!

Whitepaper downloaden

Meest gestelde vragen over SEO

  • Hoe lang duurt het voor je SEO resultaat ziet?

    Een SEO strategie duurt minimaal een half jaar tot meerdere jaren. De eerste resultaten kun je zien vanaf 1 maand tot 6 maanden. Bekijk deze blog over hoog scoren in Google voor meer informatie over deze vraag!

  • Wat kost SEO?

    SEO levert geld op maar kost ook  tijd en dus geld. Of dit zijn je eigen uren die je besteedt aan het verbeteren van je website of het aantal uur dat je een SEO expert zijn werk laat doen!

  • Zit ik vast aan een lang SEO contract?

    Bij KooyGrow gaan we voor een lange samenwerking maar zit je niet aan een lang contract vast. We bespreken de samenwerking en resultaten per kwartaal.

  • Wat is belangrijker bij SEO, de content of de links?

    Bij KooyGrow focussen we altijd eerst op de content en de technische staat van je website.


    Wanneer je namelijk alleen maar linkbuilding doet en een slechte inhoud hebt zul je nooit gaan stijgen in de resultaten van Google.


    Links zijn dus belangrijk, maar eerst de content.

  • Waar bestaat On-Page SEO uit?

    Bij On-Page SEO liggen de werkzaamheden volledig op de website zelf. Dit kunnen technische verbeteringen zijn zoals:

    • Afbeeldingen optimalisatie > de juiste bestandsnamen en ALT teksten.
    • Interne linkstructuur
    • Juiste indexering van belangrijke pagina's
    • Schema.org optimalisaties (FAQ, Producten, Google for Jobs, Featured Snippets, etc.

    Naast technische SEO gaan we bij KooyGrow ook uit van het optimaliseren van de inhoud van de website.


    Denk hierbij aan de juiste content op basis van zoekwoordonderzoeken, toepassen van video voor SEO en de juiste invulling van H1, H2, H3 en metatitels.

Share by: