Google Analytics 4 Inrichten

Data van je website begrijpelijk maken

Is GA4 (nieuwe versie van Google Analytics) een struikelblok voor jouw afdeling of bedrijf? Als marketeer ben je dagelijks bezig met data. Als ondernemer heb je misschien geen flauw idee wat alle grafieken, tabellen en cijfers zeggen. Gelukkig kun je met een goede inrichting van GA4 jouw website data begrijpelijk maken!

Maak mijn data inzichtelijk

Doelen, doelgroepen & metingen met Google Analytics

Binnen Google Analytics heb je diverse mogelijkheden die ingericht moeten worden. Bijvoorbeeld het meten van doelen op je website! Verkoop je producten? Dan kun je de data laten inschieten bij Google Analytics. Hierdoor krijg je inzichtelijk welk kanaal voor de meeste winst zorgt. Handig om mee te nemen bij de besluiten over het marketingbudget.

Verkoop je diensten? Dan kun je alle leadaanvragen doormeten en ook bepalen welk kanaal voor de meeste leads zorgt. Voor het verbeteren van je website is Google Analytics data ook belangrijk. Met deze data kun je bijvoorbeeld zien waar bezoekers afhaken in het proces.

Door de combinatie met Google Ads kun je doelgroepen aanmaken op basis van je website data. Dus alle bezoekers die wel je formulier invullen maar niet verzenden. Deze doelgroep kun je vervolgens weer retargetten!

Meer inzicht in wie je website bezoekt

Verbeterplannen website op basis van data

Meer budget naar de juiste online kanalen

Presteer beter door vooraf de juiste keuzes te maken

Vraag jij je dit ook af?

  • Welke elementen op mijn websites dragen bij aan de conversies?
  • Welke stap in de funnel heeft de meeste afhakers?
  • Is desktop of mobiel mijn meest winstgevende kanaal?
  • Hoe kan ik prestaties per pagina in beeld brengen?
Ik heb hulp nodig
Website analyse

Google Analytics > Google Tag Manager

Google Analytics is de bron waar je de prestaties en verbeterpunten van je website kunt achterhalen.

Zonder Google Tag Manager laat je echter veel analyse kansen liggen. Je kunt bijvoorbeeld niet de afhakers bij diverse conversiestappen meten.

Door onze ervaring met Google Tag Manager en Google Analytics kunnen we alles meetbaar maken. Tegelijk kijken we ook of het zinvol is om iets te meten.

Laat weten wat jouw uitdaging is en wij richten het in!

Datalayers tracking Google Analytics

Wil je graag Ecommerce tracking integreren binnen Google Analytics? Met een Shopify, Lightspeed of WooCommerce webshop worden meestal automatisch datalayers aangemaakt. 

Deze datalayers kun je uitlezen via Google Tag Manager die de data weer transporteert naar Google Analytics.

Het probleem is vaak wanneer er geen datalayers aanwezig zijn! 99 van de 100 blogs die je leest geven dan aan dat de webbouwer een datalayer moet aanmaken.

Bij KooyGrow weten we veel van datalayers en verzorgen we ook voor maatwerk (WordPress) websites de datalayers en tracking!
Website analyse
Share by: