Om direct in het resultaat te duiken, wat je wil bereiken met serverside tagging!
In onderstaande afbeelding zie je het verschil tussen browserside (blauwe lijn) en server side (lichtblauwe lijn binnen een Meta advertentieaccount.
Deze data is belangrijk voor je online marketing als je bijvoorbeeld veel gebruik maakt van Facebook of Instagram advertising.
Door privacy restricties van bijvoorbeeld Safari en Google Chrome worden er steeds minder events geregistreerd via de oude browserside (third-party tracking). Na de installatie van server side tagging zie je meer events terugkomen in je kanalen zoals GA4 en Facebook advertising.
De redenen dat browserside tracking minder goed gaat werken zijn het directe gevolg van privacy aanpassingen bij grote platforms.
Bijvoorbeeld de updates van IOS waarbij IPhones en Macbooks veel minder data gaan vrijgeven.
Door zelf data te gaan verzamelen kun je via een server alsnog data gaan doorschieten of gebruiken voor je eigen interne rapportages.
De server side tagging oplossing is in te stellen via diverse tools waaronder taggers, stape of via de Google Cloud.
In combinatie met Google Tag Manager kun je bijvoorbeeld de Conversion API van Meta instellen of verbeterde metingen voor Google Analytics 4 laten draaien.
Stop jij met online kansen laten liggen?
Bedankt voor je bericht! Je krijgt zo spoedig mogelijk reactie!
Er is een fout met 1 van de velden. Probeer het nogmaals!
Navigatie
KooyGrow