Kennis is macht, kennis delen is kracht

door Richard Kooy 13 jan., 2022
Linkbuilding voor je website Voor het verbeteren van de SEO van je website is linkbuilding een belangrijke factor. Hoe meer er kwalitatief over je website gesproken wordt door middel van links hoe beter. In de onderstaande casestudy van Ahrefs over linkbuilding kun je duidelijk zien dat het aantal verwijzende domeinen naar je website een belangrijke factor is voor de positie in Google.
door Richard Kooy 02 dec., 2021
Als organisatie met B2B klanten wil je graag groeien door nieuwe klanten. Dit betekent dat je meer aanvragen moet realiseren via bestaande kanalen of juist via nieuwe, online kanalen. Dit is echter makkelijker gedacht dan gerealiseerd. In dit stappenplan laten we zien hoe je meer online B2b leads realiseert. Stap 1: Zichtbaar en vindbaar worden Stap 2: Websitebezoekers optie geven om in contact te komen Stap 3: Inrichting website en mailcampagnes Stap 4: Opvolging van leads Vindbaar zijn in Google De eerste stap is vindbaar zijn in Google wanneer je onderzocht hebt voor welke termen je vindbaar wilt zijn.
door Richard Kooy 06 jun., 2021
Waarom is hoog scoren in Google belangrijk is? Wanneer je geld wilt verdienen met je website is het belangrijk om hoog te scoren in Google. De oriëntatiefase van potentiële klanten begint namelijk vaak via Google. Bijvoorbeeld met deze zoektermen: Wat kosten zonnepanelen? > vraag/antwoord uitvalscherm of knikarmscherm > vergelijking beste wasdroger 2020 > vergelijking / test Natuurlijk kun je adverteren met Google Ads voor deze zoektermen. Voor de lange termijn is het echter verstandig om organisch vindbaar te zijn op belangrijke zoektermen. In onderstaande afbeelding zie je hoe hoger de positie in Google, hoe meer bezoekers je kunt verwachten voor je website.
door Richard Kooy 28 mei, 2021
Een formulier op je website is een belangrijk onderdeel. Via een formulier kunnen potentiële klanten namelijk contact met je opnemen. Het liefst moet het formulier kort, duidelijk en eenvoudig zijn voor je bezoeker. Op deze manier heb je de meeste kans op een succesvolle aanvraag via je website. Een afhaker (iemand die het formulier gaat invullen maar niet verstuurd) wil je natuurlijk voorkomen. Door middel van data kun je achterhalen wat de oorzaak is van afhakers. Hier kun je vervolgens op inspelen door het formulier aan te passen of juist velden weg te laten. Vraag je bijvoorbeeld nog de geboortedatum van je bezoeker? Grote kans dat bezoekers hierop afhaken. In dit artikel zie je een aantal voorbeelden van manieren om het de oorzaak te achterhalen van afhakers.
door Richard Kooy 29 apr., 2020
Vliegen de euro's letterlijk naar Google bij je campagnes? Krijg je wel verkopen maar valt je marge uiteindelijk altijd tegen? Om rendabel Google adverteren moet je wekelijks aandacht besteden aan je Google campagnes. Het liefst adverteer je alleen voor zoekwoorden die ook echt winst opleveren. Hoe je dit doet lees je in de deze blog!
door Richard Kooy 17 apr., 2020
Om meer geld te verdienen met je website of webshop denk je misschien automatisch aan nieuwe campagnes in Google of campagnes op Facebook/Instagram . Hoe meer euro's je hierin stopt hoe meer bezoekers. Logisch toch? Meer omzet met je website of webshop hoeft niet perse te betekenen dat je meer bezoekers moet krijgen. Waarom dan niet? Je bestaande website krijgt bezoekers. Stel je hebt 100 bezoekers per dag. Met een conversiepercentage tussen de 2% en 10% betekent dit dat tussen de 2 en 10 van de 100 bezoekers een: Aankoop doen in je webshop Een brochure aanvragen Een afspraak maken Bellen naar je bedrijf De overige bezoekers haken dus af of stellen de aankoop uit. Wat nou als je van deze 90 bezoekers er nog eens 5 a 10 kunt aanzetten tot een aankoop of aanvraag? Meer omzet dus zonder extra budget voor nieuwe campagnes. In dit artikel laat ik je zien hoe je meer resultaat kunt realiseren met conversie optimalisatie op je bestaande website of webshop!
Share by: