Conversie optimalisatie specialist

50% van je bezoekers ziet het formulier niet om contact op te nemen? Heb je een strakke website maar te weinig opties om bezoekers te laten converteren?

Deze voorbeelden kun je oplossen door je website te optimaliseren. Pijnpunten of verbeterpunten van je website achterhaal je door data. Met KooyGrow maken we jouw website een stuk beter en krijg jij meer resultaat!

Ik wil ook inzicht hebben

Meer resultaat met CRO

Met KooyGrow als CRO specialist werken wij samen met jou om je online resultaat te verbeteren. In de ideale wereld is iedere bezoekers ook automatisch een klant.

Met conversie optimalisatie ga je een bestaande website of webshop
stap voor stap verbeteren. Bijvoorbeeld met aanpassingen op je pagina's, elementen toevoegen of juist weghalen.

Ook personalisatie is een belangrijk onderdeel. Wanneer je meerdere doelgroepen op je website hebt kun je niet iedereen aanspreken met dezelfde boodschap.

CRO

Werkwijze CRO

Met KooyGrow als CRO specialist werken wij samen met jou om je online resultaat te verbeteren. Enkele stappen die we hierbij uitvoeren zijn:


  1. Instellen van metingen en data verzamelen op je website
  2. Data van je website analyseren en verbeterplan maken
  3. Verbeterplan uitvoeren 
  4. Verbeteringen analyseren en optimaliseren


Door een verbeterplan op basis van data gaat het 'onderbuik' gevoel niet regeren, maar maak je keuzes op basis van data.

Wat levert conversie optimalisatie op voor je website? 

Meer inzicht in wie je website bezoekt

Verbeterplannen website op basis van data

Meer budget naar de juiste online kanalen

 Meer resultaat zonder extra advertentiekosten

Voorbeelden van conversie optimalisatie

Op het gebied van conversie optimalisatie wordt veel zin en onzin geroepen. Daarom is het goed om concrete voorbeelden van optimalisatie te noemen!

  • Afhakers tussen conversiestappen

    Een belangrijke factor bij conversie optimalisatie is het verschil tussen de stappen naar een conversie op je website.


    Wanneer je veel afhakers hebt tussen "productpagina bekijken" en "product toevoegen aan de winkelwagen" weet je dat je de opbouw en informatie op je productpagina's onder de loep moet nemen. Bekijk of het toevoegen aan de winkelwagen op mobiel duidelijk en vooral begrijpelijk is. Of bekijk de laadsnelheid eens en check of je productpagina's wel binnen 3 seconden laden.


    Dit geldt ook voor je landingspagina's. Is het duidelijk voor bezoekers welke stappen ze moeten nemen om een aanvraag te doen. Met Hotjar kun je schermopnames maken van bezoekers die je landingspagina of productpagina's bekijken. Bekijk deze opnames en analyseer waardoor bezoekers afhaken.

  • Specifieke bron heeft veel afhakers

    Een veelgemaakte fout is om je website voor iedere klant op dezelfde manier in te richten. Bijvoorbeeld je Google Ads campagnes inrichten op de homepagina of een andere standaardpagina.


    Bezoekers vanuit een Google Ads campagne willen zo snel mogelijk het resultaat voor wat ze zoeken. Zorg er daarom voor dat je bezoekers vanuit Google Ads direct doorstuurt naar de productpagina of categoriepagina. Of maak een aparte landingspagina die volledig gaat over het probleem van de bezoeker en de oplossing.

  • Fouten of beperkingen bij formulieren

    Bij het invullen van formulieren door bezoekers op je website kan er veel fout gaan.


    Het veld telefoonnummer staat bijvoorbeeld verkeerd ingesteld zodat ieder telefoonnummer met +316 moet beginnen.


    De checkbox voor de privacytoesteeming is te klein of niet duidelijk.


    Bij het uploaden van bestanden is alleen png toegestaan terwijl afbeeldingen via WhatsApp bijvoorbeeld altijd jpeg zijn. 


    Deze voorbeelden van fouten kun je eenvoudig oplossen door je formulier door te meten of via schermopnames met Hotjar. 



  • Content personaliseren

    Iedere persoon is anders en daarom iedere bezoeker van je website ook! Via online personalisatie kun je bezoekers en huidige klanten aanspreken met de juiste inhoud.


    Iemand met een Xbox stuur je bijvoorbeeld geen e-mail met Playstation producten. Bij een websitebezoek wil je relevante producten tonen op basis van iemands interesses.

  • Werking van zoekfilters op je website

    Wanneer je een website of webshop hebt met filtering is het belangrijk om dit proces goed te blijven testen.


    Een concreet voorbeeld is het zoeken op basis van bijvoorbeeld locatie. Bij een opdrachtgever kwamen wij door schermopnames erachter dat het invoeren van de locatie niet soepel verliep.


    Het gevolg? Bezoekers hadden het idee het zoekfilter juist te gebruiken alleen kregen verkeerde resultaten doordat de locatie niet goed door kwam.

  • E-commerce conversiepercentage verhogen

    Het gemiddelde conversiepercentage bij E-commerce ligt tussen de 2% en 5%. 


    Zeker bij grote aantallen bezoekers heb je dus te maken met veel afhakers. Door continu je afrekenproces te analyseren en te verbeteren kun je het aantal afhakers verminderen.


    Bijvoorbeeld:

    • Veel bezoekers uit Belgie? Toon een Belgische vlag op detailniveau bij het afrekenproces.
    • Verkoop je producten? Geef bezoekers in de winkelwagen de bevestiging dat ze de juiste keuze maken.
    • Verberg in de winkelmand de links naar niet relevante pagina's.
Share by: