B2B online marketing

Gebruiken zakelijke klanten ook Google in de sales of marketingfunnel? Of is LinkedIn juist het ideale kanaal om b2b leads te realiseren? Als specialist in je vakgebied zijn dit mogelijk vragen waar je tegenaan loopt! Bij KooyGrow helpen wij als online marketingbureau diverse B2B klanten bij het realiseren van leads.

Vorige generaties oefenden beroepen uit van boer tot elektro ontwerper. Deze mix van hard werken en technisch inzicht combineert KooyGrow in een betrouwbare en krachtige online marketing oplossing voor ieder B2B bedrijf. 

Genereer B2B leads voor mij

Wat levert B2B leadgeneratie op? 

B2B online marketing kost geld alleen levert ook veel meer geld op bij een juiste uitvoering. Ook is het belangrijk dat je product of dienst voldoende waarde heeft om de marketinginvesteringen terug te verdienen.

Krijg meer bezoekers

Betere naamsbekendheid

Meer leads

Presteer beter

Leads generen B2B met marketing automation & SEO

Een mooi voorbeeld uit de praktijk! Binnen de uitzendbranche heeft een dienstverlener uiteraard te maken met B2B klanten. Voor onze opdrachtgever realiseerde we als stap 1 een goede vindbaarheid in Google met SEO en SEA.

Vervolgens is een whitepaper gerealiseerd met vakinhoudelijke tips. Deze whitepaper wordt als download aangeboden op de landingspagina. Het gevolg?  Per maand meer dan 30 leads die de whitepaper downloaden

Website laten maken

B2B leads via Google, Linkedin & Marketing Automation

Hoe werkt B2B leads generen? Dit begint bij het zichtbaar en vindbaar maken van de website en online kanalen. Voor de website werkt dit door met SEO of zoekmachine optimalisatie hoog in google te komen voor de juiste zoektermen. Bijvoorbeeld, "maatwerk software laten ontwikkelen" of "uitzendbureau starten". Met een grondige SEO strategie maakt KooyGrow jouw website relevant voor B2B klanten. Bijvoorbeeld door landingspagina's, whitepapers, video's, afbeeldingen, etc!

LinkedIn Ads
Met LinkedIn werkt dit juist door online advertentiecampagnes te lanceren. Hierbij kun je gericht mensen bereiken op basis van diverse kenmerken met: vakgebied, locatie, functie, etc! Door een specifieke boodschap op de tijdlijn van B2B klanten te 'pushen' met LinkedIn Ads wordt jouw product of dienst zichtbaar.

Marketing Automation
Een B2B salesfunnel ziet er weer heel anders uit dan online marketing voor E-commerce. Daarom is het belangrijk om de doelgroep warm te houden met informatie en prikkels. Dit kan via Retargeting (online bannering) of met Marketing Automation. Hierbij is het van belang dat je op de landingspagina bezoekers weet te triggeren om bijvoorbeeld hun e-mailadres achter te laten. Hiermee kun je vervolgens aan de slag door relevante (email)content aan te bieden!

Leads generen B2B met LinkedIn marketing

Een ander voorbeeld uit de praktijk! Een leverancier van veilig bestek wilde nieuwe klanten bereiken via LinkedIn. Dit realiseerde we door gerichte LinkedIn campagnes waarbij potentiele klanten een proefpakket konden aanvragen.

Het gevolg was dat veel interessante B2B leads een proefpakket formulier invulde op de website van de klant.

Website laten maken